german galleries swiss galleries artist intenational art abstract kunstverein information for your museum museo musei gallerie musèe kunst gallerie e musei arte lugano ticino svizzera gallerie musei italia arte contemporanea art business american art Fabrizio Giannini - Artist contemporary art Switzerland swiss contemporary art artmiami italy contemporary art contemporary artist basel artist galleries artists1
Alvar Aalto . Eero Aarnio . AEG . Aesthetic Movement . Agitprop . Otl Aicher . Anni Albers . Josef Albers . Franco Albini . Don Albison . Studio Alchimia . Alessi . Emilio Ambasz . Grandi Anonimi . Anti-Design . Junichi Arai . André Arbus . Archizoom Associati . Art Deco . Art Nouveau . Artemide . Arts & Crafts Movement . Charles Robert Ashbee . Erik Gunnar Asplund . Sergio Asti . Gae Aulenti . Avant Garde . Mackay Hugh Baillie Scott . Giacomo Balla . Ercole Barovier . Saul Bass . Helmut Bätzner . Bauhaus . Hans Teo Baumann . Herbert Bayer . BBPR . Aubrey Beardsley . Henry Beck . Peter Behrens . Mario Bellini . Ward Bennet . S. H. Benson’s . Hendrik Petrus Berlage . Lucian Bernhard . Harry Bertoia . Fulvio Bianconi . Max Bill . Siegfried Bing . Biomorphism . Misha Black . Mariani Cini Boeri . Theodor Bogler . Osvaldo Borsani . Marianne Brandt . Andrea Branzi . Braun . Hans 0Brattrud . Marcel Breuer . Carlo Bugatti . California New Wave . George Carwardine . A. M. Cassandre . Anna Castelli Ferrieri . Livio, Pier Giacomo e Achille Castiglioni . Wendell Castle . Don Chadwick . Pierre Chareau . Serge Ivan Chermayeff . Chermayeff &Geisman . Pietro Chiesa . Antonio Citterio . Clarice Cliff . Nigel Coates . Wells Coates . Luigi Colani . Gino Colombini . Joe Colombo . Compasso d’Oro . Terence Conran . Costructivism Coop Himmelb(l)au . Hans Coper . Hans Coray . Craft Revival . Cranbrook Academy of Art . Walter Crane . Riccardo Dalisi . Daum Frères . Lucienne Day . Robin Day . Georges de Feure . Michele De Lucchi . William de Morgan . De Pas, D’UUrbino & Lomazzi . De Stijl . Deconstructivism . Paolo Deganello . Demosmobilia . Christian Dell . Donald Deskey . Desny . Deutscher Werkbund . Erick Dieckmann . Niels Diffrient . Nanna Dietzel . Tom Dixon . Dresdener Werkstätten für handwerkskunst . Kristopher Dresser . Herry Dreifuss . Nathalie du Pasquier . Raoul Dufy . Charles & Ray Eames . Charles Heastlake . Tom Eckersley . Otto Eckmann . Ècole de Nancy . Egon Eiermann . Jan Eisenloeffel . Harvey Ellis . August Endell . Ergonomi Design Gruppen . L. M. Ericsson . Hartmut Esslinger . Willy Fleckhaus . Paul Follot . Piero Fornasetti . Norman Foster . Kaj Franck . Jean-Michel Frank . Josef Frank . Paul Theodore Frankl . Marguerite Friedlander-Wildenhain . Frogdesign . Richard Buckminster Fuller . Functionalism . Futurism . Eugène Gaillard . Èmile Gallé . Abram Games . Garouste & Bonetti . Malcom Ga rrett . Antonio Gaudì y Cornet . Norman Bel Geddes . Veruska Gennari . Gesamkunstwerk . Ernest gimson . Stefano Giovannoni . Alexander Haiden Girard . Giorgetto Giugiaro . Milton Glasser . Glasgow School . Global Tools . Edward William Godwin . Will
design demosmobilia fabrizio giannini "Wonder red now edition 01" 1 Fabrizio Giannini: Files ID Le cracker est un rebelle, un « cinglé », mais tous ses gestes sont habilement programmés. Comme l’ artiste, il s’insinue où on ne l’attend pas, détourne à son profit des « valeurs » que l’on protège. En s’appropriant l’identité symbolique de ces pirates, par le report sur un support matériel des signes identitaires prêts-à-l’emploi qu’ils ont laissé sur leur sites informatiques, Fabrizio Giannini peut réactiver ceux-ci dans un nouvel espace « à prendre » : la salle d’exposition. Ils y deviennent des traces parasites sur de grands écrans silencieux, pétrifiés comme le cristal, porteurs d’une dualité: ces logos ne sont pas constitués de pixels (unités neutres), mais de signes typographiques qui renvoient à leur propre codage. Ce sont des représentations du virtuel lui-même, dont le cœur bat au rythme des apparitions et disparitions d’images fragmentées. Gauthier Huber, septembre 2001Neuchâtel "Young" Fotomuseum Winterthur 1 Young - New Photography in Swiss Art with: Emmanuelle Antille, Olaf Breuning, Francoise.Caraco, Teresa Chen, Ruth Erdt, Nicolás Fernández, Fabrizio Giannini, Daniela Keiser, Chantal Michel, Cat Tuong Nguyen,Thomas Pop;, Bohdan Stehlik, Monica Studer/Christoph van den Berg, Isabel Truniger, Alexia Walther, Franziska Wüsten. Friday, 4 June 1999, 6 to 8:30 p.m. At 7 p.m. talks will be given by David Streiff, director of the Bundesamt für Kultur, and Urs Stahel. The 90's have seen an incomparable boom in photography. The most significant positions in international art have been taken using this medium. It would appear that photography has been able to develop an amplitude in its double role a documentation of reality and created medial image reflects the themes current at the end of this century. This boom has not been held up by international borders. Exhibitions explicitly dedicated to photographic work within the geographic limitations of 'Switzerland’ have presented a multitude attitudes and images in the 90's. Still, we were surprised to come across more than 150 interesting young artists who work with photography, thanks to many tips, during the course of our research for "Young". We have generally selected the quite young and less well known ones, who have only recently entered into the field or are still attending a school. You will be surprised at the variety provided by the (mostly female) essentialists, intimists, examiners of identity and body, actors and actresses, media surfers, landscapers and strollers! (For the exhibition, a catalogue is being published by the Christoph Merian Verlag.) We would like to thanks the following institutions and firms for their support for this project: Stadt Winterthur, Bundesamt far Kultur, Foundation Nestlé‚ pour l’Art, Migros Kulturprozent, Cassinelli-Vogel-Stiftung, Johann Jacob Rieter-Stiftung, Stifitung Erna und Curt Burgauer, Ernst Göhner Stiftung, Kanton Schaffhausen and Alligemeine Plakat-gesellschaft Winterthur. Gallery talks with Sabina Gmür, Kristin Haefele and Ulrike Meyer Stump: Wednesday, 16.6., 30.6., 14.7., 28.7., 11.8. at 6 p.m.; Sunday, 27.6., 4.7., 8.8., at 11:30 a.m.; Tuesday, 6.7., at 12.30 p.m. Group tours upon request. For members of the Verein Fotomuseum Winterthur: Exclusive gallery talk and Apéro: Tuesday, 22.6., 6:30 p.m. Fotomuseum Winterthur Grüzenstrasse 44 CH-8400 Winterthur/Switzeriand Telephone: 052-233 60 86 Fax: 052-233 60 97 E-Mail: fotomuseum@fotomuseum.ch Website: www.fotomuseum.ch Opening hours: Tuesday to Friday 12 - 6 p.m., Saturday and Sunday 11 - 5 p.m., on Wednesdays when there are gallery talks until 7:30 p.m. "Young" Fotomuseum Winterthur 2 ,,…This international boom in photography does not stop at national borders. Exhibitions and books dealing explicitly with photographic creativity in the "geographic vicinity of Switzerland" - including "Wichtige Bilder - Fotografie in der Schweiz" (1990), "Nouveaux Itinéraires‚raires" (1991), "Voir la Suisse autrement" (1991), "Helvetia (condensed)" (1992), "Blind- Junge Fotografie aus der Schweiz" (1992), "Photographie in der Schweiz von 1840 bis heute" (1992), "Aus der Romandie" (1993), "Bilderzauber - ein seriöses Spiel" (1996), "Die Klasse" (1996), "Weltenblicke - Reportagefotografie und ihre Medien" (1997) - have presented a cornucopia of visual ideas, strategies and approaches and reflected the escalating dynamics of the photographic scene. Nevertheless, we were surprised and delighted when, during our research for this exhibition, we discovered over l50 young artists devoted to photography This profusion and variety influenced our decision to concentrate primarily on very young and unknown artists and to give them priority over the (budding) stars of the young scene (for example Erik Steinbrecher; Ugo Rondinone, Marianne Müller, Stefan Altenburger, Christoph Draeger, Stefan Banz, Teresa Hubbard and Alexander Birchler etc.). Thus "Young” presents a selection of sixteen angles of view. The sheer number of photographers makes it easy to imagine a continuation - rather like a Hollywood sequel - with "Young Il" and "Young III". During our research, we were struck by the variety in the numerous different approaches, and the degree to which the pure, strictly documentary aspect which still played a dominant role in the 1980s has given way to other, more strongly mediatising or theatrical approaches. Most striking of all, however, is the enormous increase in the number of young women photographers. Ten of the sixteen artists whose work is represented in "Young" are women - something that would have been inconceivable at the end of the 1980s, anyway without a 'gender' quota. Also conspicuous is the 'cross-over' among the media, above all between photography and video, although conversely, it is surprising how little photographically constructed Net art Switzerland has produced until now.” (From the catalogue-text by Urs Stahel) "Young" Fotomuseum Winterthur 3 Fabrizio Giannini’s blurred, blue-cast photographs depict a familiar everyday world in which sober high-rise facades, unknown faces and neglected front gardens appear as sings of a contemporary environment. However, we encounter this world not on the streets but by zapping through television programmes. Giannini’s way of recording, isolating and recontextualising the TV images re-opens the discussion about the definition of a reality as a “digitalised simulation of itself” (Baudrillard). Everyday evens that were once documented by street photography have been replaced by the reality of television, a reality which has achieved an equal status and is often hard to identify. This is the visual source and foundation stone of Giannini’s ”home made” (TV) photo archives from which he extracts isolated television moments which he records on video and then photographs, thus creating a super ordinate fictitious context through new combinations of unconnected images. This transformation process and the banalisation of the image on which it is based gives rise to the reflection about the medium and its reception. The deconstructive procedure, symptomatic of the end of the 20th century, reflects an awareness of the lack of a lost (or non existent) wholeness. The fragmentary portrayals of single parts of the body and the blurring which negates all informative content evoke a subliminal fin-de-siècle mood. Fiona Seidler Centre d'art contemporain Genève 1 10, rue des Vieux-Grenadiers Case postale 121 - 1211 Genève 8 Tél. : 022/329 18 42 - Fax : 022/329 18 86 du 28 octobre1997 au 21 décembre 1997 L'exposition est ouverte du mardi au dimanche de 11 h. à 18h. (fermée le lundi) Cette fabrizio giannini exposition bénéficie du soutien de la Banque du Gothard, succursale de Genève Fabrizio Giannini est né à Lugano en 1964. Il vit et travaille entre Lugano et Genève. Il présente ses derniers travaux dans la salle "Projets" du Centre d'Art Contemporain. Sa première exposition personnelle à Genève est une réflexion sur la valeur et le caractère des images télévisées. L'artiste enregistre des bandes vidéo à partir desquelles il extrait des images par le biais de la photographie. Ces dernières sont isolées et revues giannini fabrizio dans des typologies sociales ou iconiques précises et exposées par regroupements sur les parois du Centre. Ces images qui ont déjà un caractère public à travers leur mode de diffusion (la télévision), acquièrent de nouvelles significations par leur présentation dans un contexte différent. Fabrizio Giannini avait exposé précédemment au Centre d'art contemporain de Martigny Le Centre d'Art Contemporain bénéficie du soutien du Département des Affaires Culturelles de la Ville de Genève Membres institutionnels du Centre d'Art Contemporain: Banque Bruxelles Lambert (Suisse) SA Clinique des Grangettes Fédération des Coopératives Migros Hôtel du Rhône Republic National Bank of New York (Suisse) SA Richemond Traiteur SA Union de Banques Suisses Sotheby's Centre d'art contemporain Genève 3 IL GIORNALE DELL'ARTE, N. 161, DICEMBRE 1997 A Ginevra, la sessualità arabescata di Sue Williams GINEVRA. È una Sue Williams più soft quella che emerge dalle opere recenti esposte in una personale in corso sino al 28 febbraio nel Centre d'art contemporain. Rispetto al violento neoespressionismo dedli esordi, mirato a una denuncia della condizione femminile, i dieci giganteschi dipinti e il wall-drawing realizzati per l'occasione mostrano uno spostamento verso una più ambigua strategia pittorica, dove le cromie, particoloarmente acide, sono applicate a ritmi arabescati, come già evidenziato nella partecipazione della quarantatreenne artista americana alla scorsa edizione della Biennale del Whitney Museum. Insieme alla Williams, sino al 21 dicembre, Fabrizio Giannini, trentatreenne luganese, allestisce nella sala «Projects» dello stesso museo un'installazione composta da immagini fotografiche tratte da trasmissioni televisive.Tema di questo lavoro, la serializzazione di tipologie sociali o iconografiche desunte come ready-made dal più potente e diffuso mezzo di comunicazione. Après la marée Francoise Nyffenegger VOIR* n°102 nov.- déc. 1993 Centre d'Art Contemporain, Martigny "Autrefois, j'avais trop le respect de la nature Je me mettais devant les choses et les paysages et je les laissais faire. Fini, maintenant j'interviendrai." Apparemment sans raison cette réflexion de Michaux me semble entrer en résonance avec l 'exposition d'œuvres places dans le presque terrain vague sur lequel s'ouvre le Centre d'art contemporain de Martigny. Tentons donc une justification. De nombreuses expositions de plein air proposent des créations nourries du lieu qui les accueille, s'inscrivant délicatement, voire discrètement dans le site dont elles révèlent la part inspiratrice et en soulignent les aspects géographiques, écologiques, architecturaux ou historiques. A l'encontre de ces interventions qui interprètent et participent d'un paysage, rendent visibles des éléments construits, se lient ou s'intègrent à la nature dont elles reprennent les matériaux, les œuvres rassemblées sous le jeu de mot du titre "The Ebb Tide Shell Gathering", affichent singulièrement qu'elles sont le résultat, les conséquences ou les "restes" d'une présence et d'une activité humaine. Les interventions des treize artistes ne manquent cependant pas d'une réelle et certaine pertinence avec leur environnement. De l'écriteau "Zu Hause" d'Uli Aigner, exacte reproduction d'un panneau signalant le début d'un village autrichien, aux T-shirts d'Alexander Viscio suspendus entre deux arbres comme du linge mis à sécher, en passant par les fleurs surdimensionnées de Corrado Bonomi construites avec des outils de jardinier, les pièces ont bien quelque chose à voir avec le plein air... Mais on aura compris le glissement: il y a toujours une part d'incongruité, de déviation, d'ironie ou de dérisoire. Les vaches, selon l'imagerie populaire, regardent passer les trains. Sur le talus qui longe la voie de chemin de fer toute proche, Fabrizio Giannini a installé une peau de vache tendue sur une petite caisse! Au fond, si ces pièces ne sont pas totalement saugrenues sur ce bout de terrain aux abords d'une zone industrielle, c'est qu'elles s'y installent "par la bande". Le tas de vieux objets délabrés, de ferraille et de tôles, amoncelé par John M. Armleder, en attente d'un improbable camion pour le débarrasser; la veste oublié, accroché à une barrière de fil de fer par Ugo Rondinone qui a, deux pas plus loin, laissé traîné des chaussures et des chaussettes qui flottent vaguement à la sur face d'une flaque d'eau boueuse; la roulotte de chantier que Mat Collishaw et Stefano Jermini ont tire et garée contre le Centre d'art, avec à l'extérieur, ses vieilles affiches presque illisibles et à moitié décollées et, à l'intérieur, un vieux frigo duquel s'échappe la musique de " 81/2 ", le film de Fellini; la boîte de maquillage Chanel que Sylvie Fleury a laissé glisser de son sac et qu'un talon distrait a sauvagement écrasée. Objets faisant partie du monde ordinaire, avec juste une petite note suffisamment différente pour permettre de revoir la chose autrement, ils ont bien, là où ils sont placés, une cohérence signifiante. Le second niveau de lecture de ces pièces porte sur la problématique lie aux dépradations et autres graffiti qui, très fréquemment "vandalisent" les œuvres installées à l'extérieur, que ce soit dans une rue passante, un parc protégé ou un site naturel. Les artistes envisagent, avec humour, sans trop de sérieux et un brin de provocation, le devenir de leurs œuvres et le moyen de résister à ces attaques physiques. Ils opposent à l'incompréhension, une insaisissable légèreté. Si insaisissables et si légers, les journaux déchirés de David Kelleran se sont laissés porter au loin par le vent valaisan... Quant aux deux pierres d'Erik Oppenheim, elles sont totalement protégées par leur anonymat que seul un regard attentif détecte vraiment. L'installation d'Elke Krystufek et Gerwald Rockenschaub est plus immédiate et franchement drôle. La première a posé sous une pierre la photo du second. Celui-ci a entouré ce dispositif d'un fil électrifié dont on se sert habituellement pour maintenir des vaches dans un pré! Entre l'offre ludique et l'art sérieux, cet ensemble assez hétéroclite rend l'impression d'un propos cohérent pour lequel l'art, décidément, est à chercher aussi bien nulle part que partout, dans toute forme produite ou en toute intervention, fût-elle de l'ordre du futile et du presque rien. VOIR* n°102 nov.-déc1993 Centre d'Art Contemporain, Martigny Mat Collishaw et Stefano Jermini.-Mobile Home, Furniture, Sound.1993 4 x 2 x 2 m. Photo Sandra Pointet "Hellbound RMX" Veragouth Arte Contemporanea Piazza della Riforma 9, Lugano (CH) Tel./Fax. 0041 91 922 0838 Comunicato Stampa Uli Aigner, Angela Anderson, Simon Beer, Corrado Bonomi, Richard Brintzenhofe, Gavin Brown, Claus Carstensen, Mat Collishaw, Andrea Crociani, Sylvie Fleury, Fabrizio Giannini, Stefano Jermini, Pipilotti Rist, Urs Lüthi, Hugo Markl, Ugo Rondinone, Minelli & Repetto, David Kelleran, Karen Kilimnik, Jackie Mc Allister, Rirkrit Tiravanija, GianmarcoTorriani, Elke Krystufek, Kristin Oppenheim, Erik Oppenheim, Natascia Rauseo, Antonjo Riello, Tristano Robilant, Annelies Strba, Leon Schubiger, Fosco Valentino, Alex Viscio, Patrick Weidmann. "Non credo nel cinema più che ad un'altra arte. Non credo neanche nell'artista unico o nell'opera d'arte totale. Credo nei fenomeni e negli uomini che riuniscono le idee" diceva Marcel Broodthaers negli anni Sessanta. Felice affermazione quella dell'artista belga! Viene fortunatamente a contrapporsi ad un'altra opinione concernente l'opera d'arte, quella per cui le creazioni della mente e dello spirito hanno una qualità di presenza unica, legata ai "qui e ora" dell'apparizione originale. Per i sostenitori di questa visione delle cose, con la moltiplicazione degli esemplari che creano l'ubiquità, l'opera, sacrificata ai suoi valori d'esposizione, perde Il suo valore culturale. Quello che scompare allora e l'autenticità dell'opera come se questa fosse incompatibile con la ripetizione, impregnata di nostalgia e di una scarsa conoscenza della materia, questa attitudine trasforma la "quantità" nell'indizio di una differenza ontologica. Si dimentica che l'opera che duplica l'originale, lo rimpiazza e ne eredita la struttura ed il suo rapporto con il mondo, e si da allo spettatore in un identico fine. I multipli accordano agli artisti una grande libertà, possono sperimentare nuove soluzioni plastiche, giocare con elementi a sorpresa e con frizioni dalla narrativa fluida o frammentata. Gli artisti invitati a partecipare a questa esposizione di gruppo presentano dei multipli o delle edizioni video sfruttando le possibilità specifiche del genere. Le loro pratiche sono diverse, ma qualche cosa le unisce: il lavoro si discosta dalle forme canoniche della presentazione artistica, queste opere "fremono" di una energia giubilatrice, sono leggere, ma scoprono delle autentiche problematiche. Detto altrimenti la loro leggerezza passa per la profondità, se no il tutto sarebbe inconseguente. L'esposizione è ludica, ma lo spettatore attento sentirà un messaggio profondo venire dalle opere e, davanti a queste, istintivamente si penserà a Francis Ponge: "Bisogna che le cose disturbino, vi forzino ad uscire dalle abitudini, non c'è che questo di interessante e non vi è che questo che ci faccia progredire ". Inaugurazione sabato 17 ottobre 1998, ore 18 Dal 17 ottobre all'8 novembre 1998 Orario: martedì e giovedì dalle 16 alle 19 o su appuntamento. Veragouth Arte Contemporanea Piazza della Riforma 9, Lugano (CH) Tel./Fax. 0041 91 922 0838 Biography Fabrizio Giannini Born in Lugano (Switzerland) in 1964, lives and works in Lugano. 2001 Swiss Art Award, Basel 1993/94 Artists residence, Cité internationale des arts, Paris Award Artist/Studio Ville de Paris Award Artist/Studio SPSAS Scholarship Pro Arte Foundation, Bern 1989/91 Studies Ecole Nationale des beaux-arts, Paris 1984/86 Studies Bloomsbury art room College, London Solo exhibition 2001 228 Arte Contemporanea, Lugano 1997 Centre d'art contemporain, Geneva 1996 In Vitro contemporary art, Geneva 1993 Galleria Spazio XXI, Bellinzona [cat.] 1988 Galleria Mosaico, Chiasso [cat.] Group exhibition 2002 «Arte fiera Bologna 2002», Galleria Palladio, Lugano 2001 Concours Fédéral des beaux-arts, Basel [cat.] 2001 "Stupéfiant!", La Plage, Neuchâtel 2001 Fondo Carlo Cotti, Kunst Museum, Olten 2000 Art suisse contemporain 1985-2000, Musée des beaux-arts, La Chaux-de-fonds 1999 Concours Fédéral des beaux-arts, Basel "Young" Fotomuseum Winterthur, Winterthur [cat.] "O we are the outcasts" Superjaguards room for contemporary art, Lugano 1998 "HELLBOUND RMX" Veragouth contemporary art, Lugano ART29'98 Galleria Analix, Basel "1900" Galerie Analix B Polla & C Cargnel, Belluno Italy 1997 "SOTTO LE ALI DELL’ARTE" Galerie Matasci, Tenero [cat.] 1996 "IN VITRO ON LINE" artist projects on internet 1994 "HELLRAISER" organized by CAC Martigny, Monte Carasso "THE EBB TIDE SHELL GATHERING" centre d’art contemporain, Martigny Galleria Palladio, Lugano Cité internationale des arts, Paris 1992 "PEINTURE DANS LA VILLE", Lugano Galleria Palladio, Lugano 1987 Kunstausstellung MUBA 87, Basel 1986 Bloomsbury Art Room, London Espace La Plage Rue des Sablons 46 - 2000 Neuchâtel Venissage le 10 février 2001 dès 17 heures exposition du 11 février au 17 mars 2001 Artistes Francis Baudevin Ignazio Bettua Francisco Da Mata Fabrizio Giannini Elisabeth Llach Sebastian Muniz Daniel Ruggero Alex Silber Organization: Gauthier Huber ouvert de mercredi à dimanche de 14h00 à 18h00 jeudi de 14h00 à 20h00 Tel. & fax: 032 724 39 63 Concert live PHONOSOURCE (jazz-funk) le samedi 24 février 20h00 entrée libre En collaboration avec le CAN Rue des Moulins 37 à Neuchâtel et son exposition "After effect" 11 février-17 mars 2001 vernissage le 10 février 2001 à partir de 19h00 Avec le soutien de LOTERIE ROMANDE ETAT DE NEUCHÂTEL RICHTERICH STIFTUNG VILLE DE NEUCHÂTEL Kunst Museum Olten Kirchgasse 8 CH-4603 Olten 21 Jan -11 March 2001 Artists: Francis Baudevin Silvia Bächli Adriana Beretta Maria Pia Borgnini Filippo Broggini Martin Disler Chistiane Dubois Rita Ernst Marc Antoine Fehr Pierre André Ferrand Luisa Figini Hans-Rudolf Fitze Thomas Flechtner Christian Floquet Max Hari Michel Huelin Jean Michel Jaquet Hans Peter Kistler Urs Lüthi Jean_Luc Manz Luc Marelli Simonetta Martini Grégoire Müller Rolando Raggenbass Ugo Rondinone Chistoph Rütimann Klaudia Schifferle Louise Schmid Anselm Stalder Jean Stern Rolf Winewisser BeatZöderer Franziska Zumbach Stefania Beretta lorenzo Bianda Fabiana Conti-Bassetti Flor Garduño Fausto Gerevini Fabrizio Giannini Reza Khatir "Art suisse contemporain" Collection du Fonds Carlo Cotti de la Ville de Lugano. Musée des beaux arts La Chaux-De-Fonds Rue des musées 33 CH-2300 La Chaux-De-Fonds 5 Nov -2 Jan 2001 Artists: Francis Baudevin Silvia Bächli Adriana Beretta Maria Pia Borgnini Filippo Broggini Martin Disler Chistiane Dubois Rita Ernst Marc Antoine Fehr Pierre André Ferrand Luisa Figini Hans-Rudolf Fitze Thomas Flechtner Christian Floquet Max Hari Michel Huelin Jean Michel Jaquet Hans Peter Kistler Urs Lüthi Jean_Luc Manz Luc Marelli Simonetta Martini Grégoire Müller Rolando Raggenbass Ugo Rondinone Chistoph Rütimann Klaudia Schifferle Louise Schmid Anselm Stalder Jean Stern Rolf Winewisser BeatZöderer Franziska Zumbach Stefania Beretta lorenzo Bianda Fabiana Conti-Bassetti Flor Garduño Fausto Gerevini Fabrizio Giannini Reza Khatir Galleria Analix 18 aprile 1998 8 Viale Fantuzzi I-32100 Belluno Artists: FrancisBaudevin VanessaBeecroft Mat Collishaw Fabrizio Giannini Lyle Ashton Harris Roland Herzog Cameron Jamie Miltos Manetas Gianni Motti Vidya & Jean-Michel Patrick Weidmann Piazza Riforma 9 6900 Lugano (CH) Tel/Fax +41 91 92220830 Inaugurazione Sabato 17 Ottobre 1998, ore 17.30 Fino all' 8 Novembre 1998 Visite su appuntamento "HELLBOUND 93 RMX" CAC martigny-Hell 1991-95 + more, multiples, video edition Artisti Esposti: Pipilotti Rist Uli Aigner Richard Brintzenhofe Gavin Brown Mat Collishaw Silvie Fleury Fabrizio Giannini Karen Kilimnik Stefano Jermini Erik Oppenheim Ugo Rondinone Urs Lüthi Kristin Oppenheim Tristano Robilant Rirkrit Tiravanijia Andrea Crociani Hugo Markl Annelies Strba Gianmarco Torriani Fosco Valentino Alexander Viscio Corrado Bonomi David Kelleran Elke Kristufek Jackie Mc Allister Leon Schubiger Minellli & Repetto Natascia Rauseo Antonio Riello Patrick Weidmann Simon Beer "The ebb tide shell Gatering" Centre art contemporain Martigny Bonnes - Liutes 1 CH-1920 Martigny 25 Sept -12 Nov 1993 Artists: Uli Aigner John Armleder Corrado Bonomi Mat Collishaw Stefano Jermini Sylvie Fleury David Kelleran Elke Krystufek Erik Oppenheim Fabrizio Giannini Gerwald Rockenschaub Ugo Rondinone Alexander Viscio Fabrizio Giannini via Privata Tassino 1 CH- 6924 Sorengo Ph. +41-(0)91-9945846 Mobile +41-(0)76-5448643 e-mail: Fabrizio Giannini - Artist contemporary art Switzerland Fabrizio Giannini - Artist contemporary art Switzerland Fabrizio Giannini - Artist contemporary art Switzerland ,arte contemporanea,contemporary,contemporary art,contemporain,galleria palladio,galleries,artistes,esca,esca art project,galerien,kunst,art gallery,art,arts,galerie analix,analix,galerie d'art,museums links,video,art links,video,kunst,kunsthalle,kunstmuseum,pittura,cultura,kunstler,malerei,painting,paintings,photos,images,fotografia,bildhauer,sculpture,scultura,reviews,exhibitions,musei,ticino musei,art exibitions,esposizioni arte,events,galerie,selection,centre d'art contemporain genève,in-vitro,john armleder,contemporary,simon beer,urs lüthi,,alexander viscio,kristine oppenheim,silvie fleury,vanessa beecroft,lyle ashton harris,cameron jamie,miltos manetas,gianni motti,jane wilson,louise wilson,sue williams,vidya & jean-michel,mat collishaw,karen kilimnik,rirkrit tiravanija,gsmba,david kelleran,elke kristufek,pipilotti rist,ugo Rondinone,patrick weidmann,fabrizio giannini,olivier mosset,gerwald rochenshaub,,switzerland,svizzera,schweiz,suisse,swiss,ticino,ticino links,ticino nesi,tessin,lugano,luganese,locarno,chiasso,bellinzona,sorengo,paradiso,pregassona,massagno,biasca,mendrisio,città,architettura,accademia,associazione,art switzerland,art news,arte,schweiz,painter,artist,artists,artisti,artisti ticinesi,arte lugano,gallerie ticino,esposizioni,gallerie,arte in ticino,spsas,ticino architettura,artisti svizzeri,installazione,
german galleries swiss galleries artist intenational art abstract kunstverein information for your museum museo musei gallerie musèe kunst gallerie e musei arte lugano ticino svizzera gallerie musei italia arte contemporanea art business american art Fabrizio Giannini - Artist contemporary art Switzerland swiss contemporary art artmiami italy contemporary art contemporary artist basel artist galleries artists1